Monday, November 19, 2007

Poems

I was going through my old IB files (heck, I was bored) and I found some poems, written by me...that were ahem, actually good.

I haven't written poems for a long time. Maybe because I am not that sentimental anymore or just too lazy. Before, I would write and write, play with words, structure and sounds. I would write poems to my friends to encourage them.

I should retake this. I miss the old 'poetic' me.

Here is one of my spanish poems. This was written while we were studying Pablo Neruda. It's not one of my best, but I like it:

Vi volar tus sueños con la brisa del mar.
Infinita, como las estrellas, es la hermosura de tu paladar
En la llanura de tu cuerpo, azota y da aliento el viento del verano.
Navega mi alma en tu mar de dulzura
Tempestad, majestad, eternidad en tres besos.
Oye, el zumbido del viento que traspasa nuestros corazones,
como una melodía en el silencio…

2 comments:

Jessica said...

jajaja, pablo nerudo, cuerpo de mujer me mataba de la risa.

tu poema refleja el moviemento literario de neruda, q ya ni me acuerdo como se llamaba (tenia q ver con la naturaleza).
yo tambien tenia la costumbre de escribir poemas, el colegio me inspiraba mucho

Anonymous said...

VERDAD! jajaja los sentimientos de amargura que uno sufria en el colegio. ey, cuando venis loca?